tiistai 22. helmikuuta 2011

Sadan vuoden yksinäisyys = sadan vuoden urakka?

Olen nyt tankannut tuota Sadan vuoden yksinäisyyttä pienen ikuisuuden. Olen saanut luettua naurettavat 122 sivua, jäljellä on hieman alle 300. En oikein tiedä mikä tässä mättää.

Ajattelin, että tämän hiihtoloman aikana saan tuon kirjan helposti pois alta ja mitä vielä. Vietin jopa viikonlopun isäni luona, joka on minulle ehdoton rauhan, hiljaisuuden ja lukemisen tyyssija. Luin koko viikonlopun aikana yhden sivun tuosta kirjasta. Kirjan sijaan luin mm. uusimman Trendin, kaikki isän luota löytyneet sanomalehdet ja jaksoin jopa kaivaa vanhat valokuvat esiin ja käydä ne läpi. Eikä unohdeta sitä, että katsoin myös naisten pujottelua telkkarista ja olin ulkona (lumessa ja pakkasessa!) lukemisen sijasta. Normaalistihan olisin ollut katsovinani telkkaria ja lukenut samalla kirjaa ja sanonut sopivissa kohdissa että "mm, joo" kun joku olisi jotain reaktiota vaatinut ja normaalisti olisin pistänyt pikkusiskon poikaystävän kanssa ulos, ja jäänyt itse lämpimään kirjan kanssa.

Joko minussa on iso vika tai tuossa kirjassa. Oon vakavissani jopa harkinnut jättäväni kirjan myöhemmäksi luettavaksi, mutta luonto ei anna periksi jättää kesken. Kaiken lisäksi haluan todellakin lukea tuon samperin kirjan loppuun! Mitä vaikeammalta se tuntuu, sitä kovemmin haluan sen päihittää.

Tällaisia hiihtoloma tunnelmia täällä. Toivottavasti teillä muilla on asiat paremmin luettavienne kanssa!


Ps. Ensi kerralla kun palaan tänne, olen lukenut tuon kirjan ja kerron siitä painavan sanani. Ja se saa luvan tapahtua tällä viikolla.

3 kommenttia:

  1. Tsemppaan sua lukeen Sadan vuoden yksinäisyyden loppuun, vaikka kuinka hidastelis! Mullakin on hyllyssä se, ollut itse asiassa jo yli kaksi vuotta - lukematta tietenkin D:

    VastaaPoista
  2. Tuttu juttu. Olen itse lukenut nyt James Joycen Odysseusta varmaan 5 kuukautta. Kirja on lähes 800 sivuinen, abstrakti, ei seuraa mitään punaista lankaa mutta tunne että ei edisty kirjassa on hyvin ärsyttävä. Tällä viikolla aion vain pakolla iskeä tuon kirjan loppuun että voisi hyvällä omatunnolla lukea jotain uutta.

    VastaaPoista
  3. Lauren, joo, kyllä mä ton vielä aion lukea! Itseasiassa eilen sain luettua jopa mahtavat 80 sivua! Ehkä yritän tänään samaa.

    Vekkeli, se on jotain ärsyttävintä, kun tuntuu, että kirja ei vaan etene tai lopu koskaan. Itsekin oon nyt vaan päättänyt, että tällä viikolla luen tuon tuli mikä tuli.

    VastaaPoista

♥ Kiitos kommentistasi!

Kommenttisi tulee näkyviin heti hyväksymisen jälkeen. Kommentien hyväksyntä on käytössäni roskapostin estämiseksi. Pyrin vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.