lauantai 9. huhtikuuta 2011

Day 09: A book you thought you wouldn’t like but ended up loving

Siitä on jo vuosia aikaa kun eräs kirja julkaistiin ja heti alusta alkaen se sai aikaiseksi paljon kohua, ylistäviä mielipiteitä ja laumoittain faneja. Tämä kirja sai itselleen jatko-osan ja minusta tuntui, että kaikki kehuivat sitä iästä tai sukupuolesta huolimatta. Lähipiirissäni useat olivat lukeneet kirjat ja hehkuttivat niitä minullekin, mutta en lämmennyt. En uskonut, että voisin ikinä pitää kirjoista, joita ihan kaikki hehkuttivat. Minä, joka en siihen aikaan pitänyt paljon muustakaan mistä muut pitivät. Ja olisihan se ollut jopa vähän noloa lähteä mukaan tuollaiseen villitykseen, mikä oli niin selvästi joku muotijuttu.

Tämä kirja taisi saada muutaman jatko-osan lisää. Sitten koitti joulu, vuotta en tarkalleen muista, mutta olin kuitenkin vielä nuori. Ylä-asteella ehkä. Eräästä lahjapaketista putkahti tämän kohutun ja kehutun kirja-sarjan ensimmäinen osa, se putkahti myös toisesta paketista. Nyt minulla oli käsissäni kaksi ensimmäistä osaa, joita en ollut koskaan ajatellut edes lukevani.

Olen aina lukenut kaiken, mitä lahjaksi saan, joten nyt oli sitten minun aikani tutustua tähän kirjaan, joka oli saanut niin monet pois tolaltaan.

Ja niinhän siinä kävi, että se lumosi minut ja vei mukanaan. Yhtäkkiä olin sitä samaa suurta perhettä, joka hehkutti kirjaa ja koki sitä lukiessaan olevansa melkein kuin kotona. Sellaisen vaikutuksen minuun teki J.K. Rowlingin Viisasten kivi ja kaikki sitä seuranneet jatko-osat. Vaikka eihän minun siitä pitänyt pitää, kun kerta kaikki muut jo pitivät!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

♥ Kiitos kommentistasi!

Kommenttisi tulee näkyviin heti hyväksymisen jälkeen. Kommentien hyväksyntä on käytössäni roskapostin estämiseksi. Pyrin vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.