tiistai 7. kesäkuuta 2011

Kirjaostoksia

Ystäväni kysyi valmistaudunko maailmanloppuun nähtyään kirjapinon, jonka kirjastosta olen kotiin raahannut. Alan itsekin jo vähän epäillä toimiani, sillä ei riitä enää kirjastosta selkävääränä kannetut (poikaystävä kantoi, itse olen edelleen kantokiellossa leikkauksen vuoksi) kirjat, vaan nyt olen hurahtanut jo ihan kirjakaupastakin niitä kotiin kuskaamaan.

Eilen piipahdin kaupunkireissulla Sammakon kirjakauppaan ja vähän oikeastaan tiesinkin mitä etsin, ja kun kaupasta vielä yksi kappale löytyi hintaan 20 euroa, niin olihan se ostettava. Kyseessä Noora Shinglerin Marjoja ja Maskaraa. Olen Nooran blogia kyllä satunnaisesti seurannut ja itsekin samoista asioista kiinnostunut, joten kun eräs ystäväni tätä goodreadsissa suositteli, niin päätinpä sen sitten käsiini hankkia. Pienen selailun jälkeen kirja vaikutti juuri sellaiselta, kuin kuvittelinkin ja yritän tätä syvemminkin lueskella, kunhan saan ensin muutaman muun pois alta.

Tänään sen sijaan eksyin Suomalaiseen kirjakauppaan ja sielläkin oli hyllyt piukassa kirjoja, jotka haluaisin omaan hyllyyni, mutta kiitos itsehillinnän pystyin kantamaan tuon kirjakassin jopa itse kotiin! Kirjakaupassa oli jälleen kerran 3 pokkaria 10:llä - tarjouspöytä ja kun silmiini osui Khaleid Hosseinin Tuhat loistavaa aurinkoa, josta kovakantisen painos on loppu, niin pakkohan siitä oli sitten muutakin nappailla. Itselleni ostin vielä John Boynen Poika raidallisessa pyjamassa ja mukana ollut ystävä valitsi kolmannen pokkarin. 

Sitten aika yllätyslöytönä löytyi Nicholas Sparksin Haikein terveisin kovakantisena. Ja kyllä, olen lukenut kirjan, mutta hintaan 2.95 en vaan voinut jättää sitä ostamatta. Ainakin on yksi takuuvarma itkettäjä hyllyssä, jos joku ilta tekee mieli sellaista lukea.

Kirjastosta sen sijaan olen raahannut lähinnä muista blogeista pongattuja kirjoja. (Alla lista.)


Yhteenvetona ostetut kirjat:

Noora Shingler - Marjoja ja maskaraa
Khaleid Hosseini - Tuhat loistavaa aurinkoa (tämän olen lukenut ennen blogia)
John Boyne - Poika raidallisessa pyjamassa
Nicholas Sparks - Haikein terveisin (tästä olen kirjoittanut täällä)

Kirjastosta lainatut:

Emma Puikkonen - Turkulainen näytelmä (tästä olen kirjoittanu  täällä)
Uma Karma - Kaiken se kestää (tästä tulen kirjoittamaan vielä tänään!)
Heidi Köngäs - Luvattu
Helen Walsh - Lutka
Jhumpa Lahiri - Kaima 
Patricia McCormick - Viilto
Paula Havaste - Kaksi rakkautta

ja aiemmin lainattuja, joita en ole vielä lukenut:

Linda Olsson - Sonaatti Miriamille
Kamila Shamsie - Poltetut varjot
Vigdís Grímsdóttir - Z - rakkaustarina (tätä en varmaan saa edes luetuksi, yritetty on)


Tällaisia ostoksia ja lainauksia tällä suunnalla. Nappaileeko mikään? Ja tänään tosiaan tulossa vielä tekstiä tuosta Uma Karman kirjasta. Sitä ennen haluan vielä vain sanoa, että älkää sulako, vaan menkää kirjakauppaan, ne on ilmastoitu! (Mun mielestä ihan käyttökelponen selitys kun tulee kotiin kirjakaupan kassi kädessä.)

6 kommenttia:

  1. Uma Karma kiinnostaa! Olen jo pitkään halunnut lukea sen ja olin ihan intoa piukassa, kun huomasin sun lukevan sitä :)

    VastaaPoista
  2. Käypäs Oulun Suomalaisessa kirjakaupassa, ei ole ilmastoitu. Talvellakin tulee hirveä hiki! :D Siinä mielessä vähän huono, että siellä ei kestä olla kauaa ja ei ehdi kunnolla katsoa kaikkea läpi ja ei tule sitten ostettuakaan mitään. Tai onhan se toisaalta hyväkin juttu...

    Mielenkiintoisia kirjalöytöjä sekä kaupasta että kirjastosta. Tuo Poika raidallisessa pyjamassa pitäisi ainakin lukea, keikkunut listalla jo vaikka kuinka kauan. Luet kyllä monipuolisesti kaikkea, se on kivaa kirjabloggaajassa ja ihmisessä muutenkin :--)

    VastaaPoista
  3. Jan, hips, no kohta kuule saat lukea mun mielipiteeni, kunhan saan ajatukset sanoiksi 8)

    Laura, haha joo, ilmastoimaton kirjakauppa kyllä takaisi, että ostokset pysyisi minimissä... tuolla Turun suomalaisessa viihtyi turhankin hyvin. Poika raidallisessa pyjamassa on pitkään minuakin kiinnostanut ja nyt kun sen pongasi noin halvalla niin jee. Haluaisin nähdä siitä elokuvankin, mutta kirja ensin!

    Olen huomannut, että kun ylipäänsä on kiinnostunut lukemisesta ja kirjoista, niin sitä tulee kyllä luettua tosi monipuolisesti, koska niin monelaiset teokset kiinnostaa. Hyvähän se vain on, ettei jumahda samaan. Ja tylsää olisi lukea blogia, jossa kirjoitettaisiin vaikka vaan dekkareista - ainakin mun mielestä!

    VastaaPoista
  4. Tuo Poltetut varjot on yksi parhaita koskaan lukemiani kirjoja, toivottavasti sinäkin pidät siitä! :)

    Nykyään kirjakaupoissa onkin ihanan viileää, mutta parin vuoden takaa muistan vielä sen, miten ainakin Porin remontinalaisessa Suomiksessa hiki valui ja mitään ei oikein jaksanut kunnolla katsoa kun oli pakko päästä ulos.

    VastaaPoista
  5. Olen kuullut paljon kehuja kyseisestä kirjasta, joten odotan kyllä sitä ihan innolla.

    Ilmastointi on tainnut ihan kaikkialla parantua viime vuosina.

    VastaaPoista
  6. Kävin kurkistamassa uutta luettavaa. Kiitos vinkeistä. :)

    VastaaPoista

♥ Kiitos kommentistasi!

Kommenttisi tulee näkyviin heti hyväksymisen jälkeen. Kommentien hyväksyntä on käytössäni roskapostin estämiseksi. Pyrin vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.