tiistai 6. maaliskuuta 2012

Kirjaostoksia!


Viimeisimpiä kirjahankintoja:

♥ Irvine Welsh - Trainspotting
 ♥ John Irving - Garpin maailma
 ♥ Toni Torrison - Minun kansani minun rakkaani
 ♥ Hanif Kureishi - Esikaupunkien buddha
 ♥ Renate Dorrestein - Pojallani on seksielämä ja minä luen äidille punahilkkaa


Kaksi ensimmäistä kirpparilta, Trainspotting taisi olla jopa 4 euroa mutta Garpin maailma vain 1,50 euroa! Olen sen kylläkin lukenut, mutta mikään ei estä siihen palaamista. Pokkarit on Suomalaisen kolme pokkaria kympillä - pöydästä.
Minulla on tällä hetkellä päällä ihan jäätävä lukujumi. Luen kyllä koko ajan jotain, mutta en kirjaa ja sen aloittaminen on tuntunut jotenkin haasteelliselta. Ehkä se on tuo valo, joka houkuttelee menemään ulos sen sijaan, että jäisi sisään kirjan kanssa. Ihanteellisia ne säät, kun sen kirjan voi ottaa mukaan sinne ulos.

Mutta hyvää tiistaista iltaa kaikille! Palaillaan kun saan jonkun kirjan luetuksi.

12 kommenttia:

  1. Uu, toi Garpin maailma! Luin juuri tuon painoksen, missä on elokuvakannet. Olisi ihana saada se omaan hyllyyn, en vain ole vielä törmännyt siihen missään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haa täällä Turussa tuota on jatkuvasti kirppareilla, mutta yleensä johonkin 10-20 euron hintaan ja älyttömän huonokuntosena. Joten toi 1,50 oli älyttömän halpa noin hyvin säilyneestä kappaleesta. Toi näyttää siltä, ettei sitä oo luettu, mutta kannet on vähän kulahtanut jostain syystä :D

      Poista
  2. Hyviä löytöjä! Trainspottingia en ole tosin pystynyt edes katsomaan edes elokuvana, kun Se tuntuu niin ahdistavalta. mutta Garpin maailma on loistava, sen olen lukenut ja nähnyt :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Trainspotting on aika ahdistava, mutta pystyin silti katsomaan elokuvan, joten uskon kirjankin menevän :) Garpin maailma on yksi huipuista!

      Poista
  3. Trainspotting on ollut minunkin lukulistallani pienen ikuisuuden, mutta se on aina lainassa kirjastossa! Englanninkielisen meinasin joskus ottaa mukaani, mutta onneksi selailin sitä ennen lainaamista, sillä se slangi oli aika jännittävää... :D

    Meillä on myös tuo sama painos Garpista, mutta huomattavasti resuisempi :D

    Lukujumia poden myös. Tosin siihen vaikuttaa ei niin kovin vetävä kirja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se slangi varmaan on joo enkuksi aika mielenkiintoinen. Saa nähdä mites suomennos toimii.

      Minä olen pongannut tuon Garpin useasti kirpparilta, mutta niin karmeassa kunnossa, etten ole ostanut. Kerran esim koko teos oli turvonnut, kun sen päälle oli selvästi kaatunut vettä tms ja se maksoi 6 euroa!! Mitä ihmettä. Hullua.

      Minulla ei ole mitään kirjaa juuri nyt :(

      Poista
  4. Minulla taas on vähän tuo virkkausinnostus sekä lomailemassa oleva kummityttö vieneet sitä lukuaikaa vaikka kesken on kyllä kiinnostava kirja.

    Kivoja löytöjä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin no joskus on ihan hyvä vaan oikeasti vähän elää sen sijaan, että aina lukee elämästä :D

      Niin on!

      Poista
  5. Ah, unohdin kommentoida näitä klassikoita. Hienoja löytöjä! Garpin maailma ja Trainspotting ovat molemmat tärkeitä merkkipaaluja kirjahistoriassani, ja Esikaupunkien buddhakin on mainio. Kaikkien lukemisesta on niin kauan, että olisi uusintakierroksen paikka. Ei Trainspottingia kannata pelätä, en ainakaan muista kirjan erityisesti ahdistaneen (Welsh on kirjoittanut pahempaakin).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Garpin maailma on kyllä hyvä! Nyt täytyy sitten lukea nuo muut vielä.

      Trainspotting-kirjasta en tiedä, mutta elokuva oli kyllä aika karmiva. Osittain.

      Poista
  6. Trainspotting on yksi suosikkikirjoistani ikinä <3 Mahtava niin suomeksi kuin englanniksikin. Älä vain katso elokuvaa.

    Ja Minun kansani, minun rakkaani, ooh! Toinen ikiaikaisista suosikeista. Hienoja löytöjä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itseasiassa elokuvan olen jo nähnyt! :D Hahas.

      Jep, katsotaan mitä minä näistä pidän :)

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi!

Kommenttisi tulee näkyviin heti hyväksymisen jälkeen. Kommentien hyväksyntä on käytössäni roskapostin estämiseksi. Pyrin vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.