maanantai 29. lokakuuta 2012

Talvisen maanantain tunnustuksia




Kiitos Jonnalle, joka antoi minulle A Blog with Subtance - tunnustuksen viikonlopun aikana. Muistelin, että olisin aiemminkin tunnustuksen saanut ja siihen kuuluen kahdeksan paljastusta itsestäni tehnyt ja niin olinkin! Aiemmat tunnustukset voi lukea täältä.

Nyt sitten luvassa uusia paljastuksia:

♥ Vuodenajoista eniten pidän kesästä, mutta tunnelmaltaan syksy ja talvi ovat aivan omaa luokkaansa. En esimerkiksi kesällä ottanut juurikaan kuvia, mutta nyt syksyn ja talven mittaan olen taas innostunut senkin suhteen.

♥ Nuorempana kaipasin isoihin kaupunkeihin, mutta en enää. Jokaisen Helsinki visiitin jälkeen totean pitäväni aina vain enemmän Turusta ja usein kaipaan maalle lapsuudenkotini rauhaan.

♥ Inhoan hoitaa asioita puhelimitse. 

♥ Olen oppinut arvostamaan suomalaisuutta iän myötä ja pystyn tunnustamaaan, että olen kyllä melko suomalainen. Minua ei ollenkaan häiritse olla hiljaa muiden seurassa ja olen vähän erakkoluonne. En kuitenkaan ole isänmaallinen.

♥ Minulla ja poikaystävälläni on outo tapa haalia asioita kolme kappaletta kerrallaan. Sängyssä on kolme tyynyä, meillä on useita astioita ostettu 3 samanlaista kappaletta (astiamme ovat varsin kirjava joukko), ostamme usein kaupasta 3 banaania kerrallaan ja kissoille usein 3 purkkia ruokaa. Tämä ei tosiaan päde kaikkeen, mutta on hassu huomata, miten usein kaikkea tulee haalittua 3 sen sijaan, että ottaisi 2 tai vaikka 4.

♥ Tykkään laittaa ruokaa ja leipoa, varsinkin muille! Lähes aina kun leivon vaikka mokkapaloja, niistä saa osansa vähintään sisareni ja kaikki kyläilemään tulevat ystävät. Pelkästään itselleni laitan harvoin ruokaa.

♥ Inhoan lähes kaikkia muita kotitöitä paitsi pyykkäystä. Tykkään kyllä järjestellä ja tehdä suursiivouksia, mutta imurointi, tiskaus ja joku pölyjen pyyhkiminen on tappavan tylsää. Sängyn petaamisesta olen nyt innostunut, kun meillä on uusi kaunis päiväpeite. (Haha, älkää tuomitko, kyllä minä silti kotitöitä teen!)

♥ Minulla ei taida tällä hetkellä olla yksiäkään ehjiä housuja ja käytän siis pääasiassa vain housuja. Tänäänkin saan valita laitanko haaroista ratkenneet siniset farkut vai haaroista ratkenneet mustat farkut. Parasta kaikessa on se, että inhoan ostaa uusia housuja.

Sellaisia paljastuksia tähän maanataipäivään! Sääntöjen mukaisesti tunnustus pitää heittää eteenpäin kahdeksalle. Minä laitan tunnustuksen vaikkapa Lauralle, Nooralle, Suketukselle, peikkoneidolle, Sannalle, Emilielle, Minnalle ja Disalle.

Säännöthän menevät siis tarkalleen näin:
1. Kiitä tunnustuksen antajaa.
2. Jaa tunnustus kahdeksalle bloggaajalle.
3. Ilmoita heille tunnustuksesta.
4. Kerro kahdeksan satunnaista asiaa itsestäsi.

(Tunnustukseen liittyi vielä kuvakin, jonka voi hakea itselleen vaikka täältä, mutta toistamiseen en sitä viitsinyt tänne lisätä. Sen sijaan talvikuva tuntui nyt kivemmalta.) 

Hauskaa alkanutta viikkoa kaikille!

20 kommenttia:

  1. Hauskoja tunnustuksia, näitä on mukava lukea! Minäkin inhoan kotitöitä - huono piirre kotiäidille :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No, onhan kotiäiteys muutakin kuin kotitöitä :)

      Minusta olisi ihanaa, jos olisi ihmisiä, kenelle laittaa ruokaa ja sitten oma siivooja haha. Rikkaisiin naimisiin vain!

      Poista
  2. Kiitos, ihana Katri!

    Minäkään en tykkää hoitaa asioita puhelimessa. Kauhea stressi tulee sellaisesta! Aina mielummin sähköpostilla, jos mahdollista. Tai sitten paikan päällä jossain konttorissa/toimistossa/jossain.

    Siivoaminen on ärsyttävintä maailmassa, olen aivan tolkuttoman laiska. Kyllä toki pidän siististä kodista, mutta valitettavasti kun kaksi epäjärjestelmällistä huithapelia + kissa asuu 42 neliötä, jälki on sen mukaista...

    Ihana kuvakin vielä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minustakin on parempi sopia kasvotusten tai vaikka sähköpostilla, mutta puhelin jotenkin vaivaannuttaa :D

      Minun onnekseni poikaystäväni on varsinainen siisteysintoilija, joten vaikka minä joskus laiskottelen, niin koti pysyy silti siistinä.

      Kiitos :)

      Poista
  3. Kiitos tunnustuksesta!

    Minullakin tökkii mm. tiskaus ja imurointi! Imuroinnista tulen oikein pahalle tuulelle ja lattialistat ovatkin kokeneet muutaman kolahduksen, kun riuhdon imuria eteenpäin (tähän aikaan vuodesta meillä on tarvetta kaiken lisäksi imuroida vähintään parin päivän välein koiran takia)!

    Muuten tykkään kyllä siivoilla. Mieheni kutsuu minua kemikaali-Emba:ksi koska minulla on puhdistusaineita jokaiselle pinnalle ja materiaalille. Heh

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Imurointi on pahin! Tiskaus vielä meneekin, mutta pelkkä imurin näkeminen ärsyttää :D

      Meilläkin on kaksi kissaa, joten pakko kuitenkin ainakin yrittää imuroida. Onneksi poikaystäväni on varsinainen siisteysintoilija, niin täällä on kuitenkin lähes aina siistiä :)

      Poista
  4. Minäkin inhoan hoitaa asioita puhelimitse! Se on vaan ärsyttävää. =D

    Minä joskus jopa nautin kotitöistä; tosin minussa on myös sellainen ääripää, että minua alkaa ketuttaa suunnattomasti, jos joudun siivoamaan muiden jälkiä. Itse kun tykkään pitää paikat kunnossa, toisin kuin eräät samassa taloudessa... =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on! Vaikka toisaalta puhelimella on helppo hoitaa asioita, kun voi hoitaa ne vaikka kotoa käsin, mutta silti >:(

      Minä tykkään tehdä suursiivouksia, siivota vaatekaapin tai kirjahyllyn, mutta perus kotityöt puuduttaa.

      Poista
  5. Kiitos kovin tunnustuksesta! En tunnustele kuitenkaan blogiin asti, kun olen tämän saman jo aiemmin saanut :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, muistelinkin, että sinäkin olet tämän varmaan jo tehnyt vai sainkohan tämän jopa aikoinaan sinulta? :D

      Poista
  6. Hauska Katri, että olet löytänyt tiesi minun blogiini ja kasvattanut näin nuoren blogin lukijamäärää jälleen yhdellä :) Minun on pakko kysyä, että oletkohan ollut opiskelemassa minun kanssa samaa aikaa Turun Lyseon lukiossa? Ainakin näytät hieman siltä, olet samanikäinen ja näköjään myös turkulainen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Uusia kirjablogeja on aina hauska löytää.

      Ja uskonpa olleeni samaan aikaan samassa lukiossa. Ainakin nimesi ja kuvasi perusteella sanoisin näin :)

      Poista
    2. Sitä kovasti epäilinkin :) Sepä hauska yhteensattuma törmätä tällaisissa, hieman erilaisissa merkeissä!

      Poista
  7. Kiitos. Muo nauratti kamalasti toi housujuttu :D

    VastaaPoista
  8. tulikohan se mun kommentti. Mutta siis kiitos tästä ja muo nauratti toi housujuttu ihan älyttömästi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tulihan se. Ole hyvä ja olisihan tuo housujuttu ehkä ihan hauska, ellei se olisi tällä hetkellä valitettavan totta ja vähän ärsyttävää jo!

      Poista
  9. Siivous ja asioiden hoito puhelimitse ei kuulu minunkaan lempipuuhiini ja tuo kolmen toistuminen eri asioissa on myös tuttua :)

    VastaaPoista
  10. Kiitos Katri! Ihanaa (TAAS KERRAN), lupaan vastailla tähän blogatessani seuraavan kerran. :)

    Mie en pidä myöskään kotitöistä. Mies tekee ne. :D

    VastaaPoista

♥ Kiitos kommentistasi!

Kommenttisi tulee näkyviin heti hyväksymisen jälkeen. Kommentien hyväksyntä on käytössäni roskapostin estämiseksi. Pyrin vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.