tiistai 20. marraskuuta 2012

Kirjanmerkki & kesken oleva kirja


Kirjaurakka 2011 - blogin Raisa haastoi esittelemään tällä hetkellä käyttämänsä kirjanmerkin, joten tässäpä omani. Tätä kirjanmerkkiä olen käyttänyt jo useamman vuoden ja se on tällä hetkellä ainoa varsinainen kirjanmerkki, jota käytän. Jos minulla on useampi kirja kesken, niin toisten kirjojen merkkeinä voi olla mitä tahansa kauppakuitista portikorttiin. Juuri eilen repäisin palan lääkeselosteesta kirjanmerkiksi. 

Tämän kirjanmerkin olen saanut poikaystävältäni "Helsingin tuliaisina". Olimme seurustelleet vasta hetken aikaa kun poikaystäväni lähti Helsinkiin ja pyysin häntä vitsillä tuomaan minulle tuliaisia. Minähän unohdin koko vitsin, mutta poikaystäväni ei, sillä hän oli ihan tuskissaan miettinyt, mitä keksisi tuoda. Loppujen lopuksi hän päätyi Kiasma-kauppaan ja toi minulle tämän suloisen kissamaisen kirjanmerkin. Kannatti siis pyytää tuomisia, sillä tämä on edelleen vallan ihana! Ja löytyypä kotoa kaksi kissaakin, joista toinen on kuin kuvan kissa pöydän ääressä.

Tämä kirjanmerkki on sujautettuna muovisuojaan, jotta se pysyisi ehjänä. Muovisuoja on kyllä jo ajan saatossa parista kohdasta revennyt, mutta ei niin pahasti, etteikö sitä käyttää voisi. Minusta on vain hauskaa, että kirjanmerkissä näkyy vähän elämää - onhan se matkannut mukanani ja saanut päälleen joskus ruokaa ja juomaakin. Muovisuojan ansiosta itse merkki ei kuitenkaan mennyt pilalle ja suoja oli helppo putsata.

Kirjanmerkin kuvan on piirtänyt jo edesmennyt Edward Gorey, kirjailija ja taiteilija. Edward Gorey on kirjottanut useita kirjoja ja toiminut ainakin kuvittajana.

Kesken oleva kirja on Zadie Smithin Valkoiset hampaat. Olen nyt lukenut ensimmäiset 60 sivua kahdesti ja josko tällä kertaa pääsisi vaikka loppuunkin asti. Mutta sitä odotellessa olisi kiva, jos useampi tarttuisi haasteeseen ja paljastaisi mitä sieltä kirjan välistä löytyy! ;)

20 kommenttia:

  1. Mukavaa, että tartuit haasteeseen. Hieno kirjanmerkki ja ihana tarina! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minusta haaste oli hauskan erilainen, vähän muutakin välillä kuin kirjoja ;)

      Kirjanmerkki on suloinen.

      Poista
  2. Onpa hieno merkki sulla! Ja kiva että sun kirjan välistä oikeasti löytää jonkun "oikeankin" merkin, mulla ne ovat yleensä kassakuitteja tai vessapaperin paloja :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hieno on kyllä, kiitos poikaystävälle, joka osasi valita hyvin! ;)

      Ja kyllä minunkin kirjojen välistä tämän lisäksi löytyy vaikka mitä kummallisuuksia välillä :D

      Poista
  3. Sinulla on kyllä hieno kirjanmerkki. Mie olen nyt käyttänyt tylsästi vain kirjan liepeitä hyväkseni. Muuten siellä kurkistelee blogissani jo esitelty romanttinen pariskunta.

    http://kirjaintenvirrassa.blogspot.fi/2012/03/paperclip-romance.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Muistan tuon ihanan videon ja pariskunnan! Ellei minulla olisi jo tämä mainio kissamerkki, niin tuollainen olisi pakko saada myös.

      Poista
  4. Voi, onpa hieno kirjanmerkki :) Minäkin vastaan tähän haasteeseen varmaan torstaina, kun saan saksan tentin pois alta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, eikös vain! Kiva, että osallistut :)

      Poista
  5. Hävettää myöntää, että itse käytän kirjanmerkkinä esinettä joka ensin käteen osuu. Hiuslenkki ja kännykkä ovat ne yleisimmät...

    VastaaPoista
  6. Aww suloinen tarina :) Pitäisi itsekin tarttua haasteeseen. Vaikka huomenissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tartu vain! Ja onhan tuo aika suloista, kun raukkaparka ihan hädissään etsimässä minulle tuomisia ja minä enää edes muistanut koko juttua...

      Poista
  7. Kiva kirjanmerkki ja ennen kaikkea tarina sen sinulle päätymisestä :)

    VastaaPoista
  8. Hieno merkki ja etenkin hieno tarina :) Minä tunnustan myös kuuluvani heihin, joilla kirjanmerkkeinä on satunnaisia paperinpalasia: kuitteja, post-it-lappuja, leffalippuja, kirjekuoria, kortteja, jopa hiuslenkkejä, pinnejä ja muita kapineita. Kaikki saamani varsinaiset kirjanmerkit olen tainnut ennemmin tai myöhemmin hukata :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta kyllä ne paperilappusetkin hyvin asiansa ajaa! Minäkin olen tämän lisäksi saanut ainakin kaksi kirjanmerkkiä, mutta ei kyllä mitään tietoa, minne ne olen lykännyt. Tästä sen sijaan olen pitänyt huolen :)

      Poista
  9. Hauska haaste! Myös tarina siinä kiva. Innostuin heti kuvaamaan omiani ja postaan kun se muuten sopii. Minä oikein kerään kirjanmerkkejä, mutta usein totuus on yhtä alaston kuin Annikalla;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hauska nähdä sinunkin kirjanmerkkejä, varsinkin jos vielä keräilet niitä! Itse en ole koskaan oikein arvostanut kirjamerkkejä, ennen kuin sain tämän. Tykkään siitä, että tällaisilla pienillä tavaroilla on joku suurempi merkitys. En osaisi ostaa kirjanmerkkiä vain, koska se on kaunis :D

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi!

Kommenttisi tulee näkyviin heti hyväksymisen jälkeen. Kommentien hyväksyntä on käytössäni roskapostin estämiseksi. Pyrin vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.