maanantai 1. heinäkuuta 2013

Kesäkuun luetut, ostetut & kuulumisia



Kesäkuu on jo eilistä, vaikka tuntuu kuin se olisi vasta alkanut. Kesä on mennyt omalta osaltani täysin lomailun merkeissä ja olenkin ehtinyt tehdä jo kaikenlaista. Olen ollut viettämässä mökkielämää Turun saaristossa, olen matkannut maalle ja viettänyt siellä useamman päivän, olen käynyt Porissa ja ihastunut Yyteriin. Eilen saavuin myöhään maalta kaupunkiin, jotta ehdin tänään hetken hengähtää kotona, sillä huomenna kutsuu jälleen mökki ja meri. Lukeakin olen ehtinyt. Eihän ole parempaa kuin valoisat, kuumat ja unettomat kesäyöt, jotka voi viettää kirjan kanssa.

Luetut

Ally Condie: Rajalla
Anu Silfverberg: Äitikortti
Julian Barnes: Kuin jokin päättyisi
Grégoire Delacourt: Onnen koukkuja
Sylvain Ricard & James: Järjen veit
 John Irving: Minä olen monta
Tua Harno: Ne jotka jäävät
Marisha Rasi-Koskinen: Valheet 
Riikka Pulkkinen: Vieras (arvio tulossa!)

Luin kesäkuussa jopa yhdeksän kirjaa, joista yllätyksekseni neljä olivat kotimaisia. Olen lukenut myös melko tuoreita kirjoja ja useamman uutuuden. Sekä yhden sarjakuvan. Hyvä lukukuukausi siis takana. Kuukauden parhain kirja oli - tietenkin - John Irvingin Minä olen monta. Olen Irvingin kirjan jälkeen saanut ihan toppuutella itseäni, etten heti tarttuisi Irvingin seuraavaan kirjaan. Hyvää pitää säästellä.

Ostetut

 3 pokkaria 5 eurolla:
Lisa See: Pionin rakkaus
Ian McEwan: Vieraan turva
Juha Itkonen: Anna minun rakastaa enemmän

3 pokkaria 12 eurolla:
Carlos Ruiz Zafón: Tuulen varjo
Cecilia Samartin: Nora & Alicia
Julie Oringer: Näkymätön silta

Sarah Waters: Vieras kartanossa (ostin ystävälleni lahjaksi)
Bob McCabe: Harry Potter - Legenda

Kesäkuussa tarkoitukseni ei ollut ostaa yhtään kirjaa, enkä ole käynyt edes kirpputoreja penkomassa. No, kuten yllä olevasta listasta voi päätellä, kirjahylly sai kesäkuussakin lisää täytettä. Mutta Kirjatorin loppuunmyynnistä löytyi sen verran edullisesti useampi kirja, etten malttanut jättää ostamatta ja Suomalaisen pokkaritarjouksessa oli kerrankin monta hyvää kirjaa ja no, tiedätte varmaan miten siinä sitten kävi. Tietenkin. Ostin myös ystävälleni yllätyslahjaksi Sarah Watersin kirjan, johon itse ihastuin aikoinani suuresti.

Kesäkuussa päättyi oma haasteeni lukea oman hyllyn kirjat. Ei ole varmaan mikään suuri yllätys, että haaste epäonnistui ja monta kirjaa jäi tavoitteesta uupumaan. (En halunnut laskea haasteeseen arvostleukappaleita mukaan.) Onneksi nämä haasteet eivät maailmaa kaada, eivätkä edes minua, joten minäpä hieman rukkaan haasteen sääntöjä ehtiessäni ja aion sen vielä tämän vuoden puolella selättää! Tällä hetkellä mökille onkin lähdössä useampi oman hyllyn kirja. Vain yksi kirjastosta lainattu uutuus pääsee mukaan, sillä en malta olla tarttumatta tähän tällä hetkellä ehkä eniten blogeja puhuttelevaan kirjaan. (Haasteeni löytyvät yläpalkista.)

Täällä siis edelleen ollaan, vaikka kesä onkin hieman hiljaisempi blogin puolella. Nyt yritän varastaa muutaman hetken lukeakseni teidän blogeja ja jos vielä ehdin, niin yritän kirjoittaa ennen huomista reissua maalla lukemastani kirjasta. Ilon täytteistä heinäkuuta kaikille!

10 kommenttia:

  1. Listallasi on eräs helmi, tosin parikin, mutta tuo Näkymätln silta on ollut mielettömän pidetty. Viikonlopun vieraamme saa minulta käydessään kirjoja vietäväksi nykyisen kotimaansa suomalaiseen kirjastoon, mutta Näkymättömän sillan signeerasin hänelle.

    Vieraan turva on McEwanilta hurjaa...Luen uudestaankin heti kun ehdin ja Irvin Minä on monta on nyt luvussa R:llä. Itselleni se ei ollut ihan parasta Irvingiä vaikka hän selvästi siinä palasikin juurilleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näkymättömästä sillasta on tosiaan pidetty ja siksi se minunkin hyllyyni nyt pääsi. Minä olen monta ei ole parasta Irvingiä, mutta tuli minulle lähelle aiheensa puolesta.

      Ja ihanaa, kun ilahdutat ystäviäsi kirjoilla. Se on parasta.

      Poista
  2. Jes, Tuulen varjo siellä listalla! ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lukioikäisestä ollut lukulistalla, joten nyt pakko viimein lukea!

      Poista
  3. Oi Anna minun rakastaa enemmän. ♥ Minun pitäisi lukea tuo kirja uudelleen ja kirjoittaa siitä blogiinikin, kun kuitenkin olen häpeämättömästi varastanut blogini nimen Juha Itkoselta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, toivottavasti minäkin tykästyn! Itkosta en ole ennen lukenut, joten vähän jännittää.

      Poista
  4. Mikähän noissa haasteissa oikein on kun ei ne tahdo onnistua? ;)
    Hienosti olet ehtinyt lukemaan ja vielä bloggaamaankin noista kaikista! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haasteet tosiaan tuppaavat vähän tyssäilemään. Oman hyllyn kirjoja kyllä pitää haasteesta huolimatta lukea. Tuntuu tyhmältä ostaa hylly täyteen ja silti hakea luottevansa kirjastosta....

      Olen kyllä ehtinyt nyt lukemaan taas paljon! Tänään tulossa vielä arviota Pulkkisesta :)

      Poista
  5. Voi, sinä se olet reissannut! Itsehän olen tässä koko kesän pysynyt vain kotimaisemissa ja vähän alkaa kyllästyttää, mutta minkäs teet, kun työviikon jälkeen ei tee yhtään mieli lähteä viikonlopuksi minnekään vaan olla vain kotona.

    Jee, Näkymätön silta! Tykkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pitää reissailla silloin kun pääsee. En minäkään töiden ohessa jaksa lähteä, viikonloppuisin on niin paljon muutakin. Tiistaina lähdetäänkin ihan vallan muille maille :)

      Toivottavasti Näkymätön silta on niin hyvä kuin väitetään ;)

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi!

Kommenttisi tulee näkyviin heti hyväksymisen jälkeen. Kommentien hyväksyntä on käytössäni roskapostin estämiseksi. Pyrin vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.