keskiviikko 8. lokakuuta 2014

Hulluilla kirjaostoksilla

hullutkirjaostokset1.pienikirjasto
Kuvan ottanut poikaystäväni.

Keltaiset muovipussit ovat jälleen liikkeellä ja kaltaiselleni kirjafriikillehän se tarkoittaa vain yhtä asiaa - kirja-aleja! Tänään täytyikin heti koulun jälkeen rientää kohti keskustaa, sillä olin kuullut etukäteen villin huhun, että Keltaisen kirjaston kirjoja saattaisi olla hyvissä aleissa, jopa Murakamia ja uutta rakkauttani Munroa. Ja olihan siellä, sylin täydeltä kirjoja kassalle kannettavaksi.

Ja voi miten ylpeä olen, etten sortunut heräteostoksiin tai ostanut kasaa halpoja pokkareita. Vain kovakantisena kahden oman lempikirjailijan teoksia. Sellaisia, jotka varmasti haluan omistaa ja pitää omassa hyllyssä hamaan loppuun asti. Ja niin sen haluankin menevän. Omasta hyllystä löytyy ne ehdottomat lempparit, jotka kainalossa voisin vaikka nukkua ja kaiken muun voi hakea kirjastosta.

Loppuviikon aion kiertää nuo hulluudet kaukaa - tosin vain sunnuntaihin asti, sillä silloin tarjoukseen tulee eräs kirjarakkaus, jota ei voi sivuuttaa.

Oletteko te tehneet hyviä kirjalöytöjä viime aikoina?

16 kommenttia:

  1. Oi, kiitos vinkistä! Voisin Karkulaisen ostaa hyllyyni. :) Muut mulla onkin jo hyllyssä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hih, ole hyvä ja hae ihmeessä! Oli mielestäni kyllä todella hyvällä hinnalla :)

      Poista
  2. Arvasin, että ryntäät varmasti noiden Munrojen perään Hulluille päiville! :D

    Hullareiden kuvastosta / nettikaupan valikoimasta päätellen siellä ei nyt oikein ole minulle mitään luettavaa. Saatan kuitenkin hakea loppuviikosta herkkuja omien kirjojen kaveriksi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, hyvin arvattu! Katselin noita jo messuilla täyteen hintaan, ja myhäilin kun tiesin, että kohta niitä saisi paaaaaljon halvemmalla. Sunnuntaina täytyy vielä yksi hakea!

      Hullareilla oli mielestäni paljon suppeampi valikoima kuin yleensä (vai kuvittelenko vain?), mutta sattui sitten olemaan juuri sellaisia kirjoja, joita olen jo pitkään haaveksinut omakseni. Herkkutarjousten perässä sitten vain :)

      Poista
  3. Ah kyllä, minä kävin hakemassa itselleni myös molemmat Murakamit. :) Yhteisnide oli vieläpä viimeinen pöydässä, joten yhtään turhan aikaisin en kauppaan saapunut! Minulla on tällä hetkellä siis vielä kesken Kafka rannalla, joka on ensimmäinen Murakamini, ja olen nyt jo täysin ihastunut. <3 Lisäksi nappasin mukaani Saramagon Elefantin matkan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mahtavaa, että olet löytänyt Murakamin! Kafka rannalla on toistaiseksi oma lempparini Murakamilta. Murakamin kirjojen maailma on kyllä aivan mieletön ja vertaansa vailla. Ja kun minä hain omat Murakamini, ei jäljelle jäänyt montaa. Sinne taisi jäädä jälkeeni enää yksi kappale tuota yhteisnidettä!

      Poista
  4. Ostin kirjamessuilta yhden lapsuuden suosikkini eurolla. Vaikka se ei ehkä kaikkein laadukkainta kirjallisuutta ole, on sen nosalgia-arvo sen verran suuri, että on kiva saada se omaan hyllyyn :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja saitpahan itsellesi ihanan kirjan ainakin edullisesti! Jos puhut siitä kirjasta, josta kirjoitit blogiisi, niin tiedän mistä kirjasta on puhe. Minulle vieras kirja, mutta näytti kyllä ihastuttavalta :)

      Poista
  5. Eieieieiei en saa edes kuvitella käyväni hullareilla! Kirjanostokiintiö tuli messuilla täyteen loppuvuodeksi. Onneksi minulla on jo 1Q84, muuten olisin sortunut varmasti. Mainio pino :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuule, minä ihan hullareiden takia pihistelin siellä messuilla! Kun tiesin, että tällaisia tulossa tarjolle, niin jaksoin sinnitellä läpi kaikkien messutarjousten mitään ostamatta ;)

      Poista
  6. Ihanan näköinen pino! Keltaisen kirjaston kirjat näyttävät yhdessä niin hienoilta.

    Minä olen aina inhonnut Hulluja päiviä kauhean tungoksen ja ostovimman takia ja kierränkin ne yleensä kaukaa. Tänä vuonna olen silti ajatellut käydä kurkkaamassa josko vaikka pokkareiden puolella olisi jotain kivaa, vaikkei kuvastossa varsinaisesti olekaan mitään minkä perään heti ryntäisin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana on pino juu ja niin näyttävät! :)

      Minäkin inhoan hullareita, mutta jonain vuona tajusin sen koskevan myös kirjoja, joten siitä asti olen käynyt aina katsastamassa kirjatarjonnan. Ja onneksi (tai harmiksi) kirjaosasto tuntuu aina olevan hiljaisin. En ole koskaan hullareilla joutunut edes jonottamaan kassalle kirjaostoja tehdessäni... Kuvastossa ei muuten ole aivan kaikki kirjat, joita on alessa, joten ne kannattaa katsastaa vaikka netistä :)

      Poista
  7. Vai että villin huhun ;) Huhut oli villejä, mutta tosia!

    Minäkin olin kassalla oikein mielissäni, kun summa näytti reilut 30 euroa. Tavallisesti sillä hinnalla olisin saanut ehkä juuri ja juuri yhden kirjan!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän sinä nämä huhut tiedät... ja tosia olivat, onneksi!

      Joo, minullakin hinta kiipesi kolmeenkymppiin, mutta sillä hinnalla tuskin olisi irronnut yhtäkään täysihintaista Munroa!

      Poista
  8. Hieno pino! Kyllä harmitti, kun torstaina olivat Murakamit jo tykkänään menneet. Mutta onneksi ainakin osa niistä on päätynyt hyviin ja rakastaviin koteihin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pino on kyllä upea ja tänään hain vielä jatkoksi yhden Munron, niitä nyt silittelen täällä ;)

      Murakamit menivät hurjaa vauhtia, vaikka itse olin torstaina melko aikaisin liikkeellä, sain silti valita omat kappaleeni viimeisten joukosta. Mutta en ihmettele, että menivät. Huh kun vielä itse ehtisi nuo järkäleet lukea!

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi!

Kommenttisi tulee näkyviin heti hyväksymisen jälkeen. Kommentien hyväksyntä on käytössäni roskapostin estämiseksi. Pyrin vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.