sunnuntai 6. joulukuuta 2015

"Hei, mikä on sun lempikirjasi?" - osa 4.


Iida, 18 vuotta, kirjabloggaajan sisko


1. Mikä on lempikirjasi ja miksi?

Isabel Abedi:  Lucian, 2010

Isabel Abedin kirjoittama Lucian. Isosiskoni suositteli minulle kirjaa muutama vuosi takaperin. Kirja oli sopiva minulle siinä iässä. Lisäksi elämmässäni oli menossa heikko hetki.

Ahmaisin kirjan yhdessä yössä. En edes huomannut ajan kulua, koska kirja oli erittäin koukuttava. Lucian on salaperäinen ja mystinen tarina nuoresta rakkaudesta. Kirjassa on kuvattu niin värikkäästi tapahumat ja hahmojen tunteet, että itkin itsekin melkein koko ajan. Minun oli myös helppo samaistua tarinaan ja se kosketti minua. Tarinassa oli paljon asioita, mitkä oli mielestäni niin väärin päähenkilöä kohtaan, mutta ilman niitä tarina ei olisi ollut niin tunteellinen.

Vaikka aikaa on kulunut siitä, kun olen kirjan lukenut, se on silti pysynyt mielikirjanani jo pitkään.

Ja pakko vielä lisätä, että pelkäsin etten saa kirjaa itselleni, etten enää voisi palata niihin tunteisiin ja paikkoihin, joihin kirja minut vei. Onneksi isosiskoni olisi muutenkin luopunut kirjasta, joten nyt se on kunnia paikalla minun kirjahyllyssä odottamassa koska avaan sen kannet taas.

2. Onko sinulla muita suosikkikirjoja tai kirjailijoita?

Viimmeisimmistä lukemistani suosikkejani ovat Katukatti Bob, Kirjastokissa ja Lemmikkikaupan tytöt.

3. Kuinka monta kirjaa luet vuodessa?

Riippuu vuodesta, mutta sanoisin arvioksi 10-50 kirjaa.

4. Mitä luet tällä hetkellä?

Kirjavaras on tällä hetkellä kesken. Ja monta muuta uutta odottamassa. 

"Hei, mikä on sun lempikirjasi?" -juttusarjassa pääsevät ääneen kirjabloggaajan ystävät, tuttavat ja muut piinatut kaduntallaajat, jotka kertovat omista lempikirjoistaan ja lukutottumuksistaan.

Lue myös:
"Hei, mikä on sun lempikirjasi?" - osa 1.

"Hei, mikä on sun lempikirjasi?" - osa 2.
"Hei, mikä on sun lempikirjasi?" - osa 3. 

5 kommenttia:

  1. Näistä Iidan lukemista olen lukenut Katukatin, Lemmikkikaupan tytöt ja kirjavarkaan. Hyviä kirjoja.
    Kylläpäs olette sisarukset samannäköisiä, kuin kaksi kaunista marjaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen lukenut ne myös ja tykännyt. Katukatti on niin symppis!

      Kiitos! :)

      Poista
  2. Tämä on kyllä ihan mahtava sarja! Lucianin olen lukenut monta vuotta sitten, silloin muistaakseni pidin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että pidät! Minäkin luin Lucianin muutama vuosi sitten. Minusta se oli ok, mutta en ihastunut yhtä paljon kuin Iida - ehkä onni onnettomuudessa, sillä nyt näin hän sai kirjan omakseen ;)

      Poista

♥ Kiitos kommentistasi!

Kommenttisi tulee näkyviin heti hyväksymisen jälkeen. Kommentien hyväksyntä on käytössäni roskapostin estämiseksi. Pyrin vastaamaan kommentteihin mahdollisimman nopeasti.